۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۲۴۷۷۲
وزیر بهداشت در تبریز:

 سپاه یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی است

قاضی زاده هاشمی گفت: سپاه یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی است که توانسته تفکر انقلاب را در بین نیروهای مسلح فراگیر کرده و امروز هم مردم اعتقاد دارند اگر سپاه نبود انقلاب نبود.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای جهاد سازندگی، که در مسجد طوبی تبریز برگزار شد، با اشاره به تقش جهاد در دوران دفاع مقدس و سازندگی اظهار داشت: جهاد سازندگی یکی از دو بال انقلاب بود. 


وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای از دانشجویان مبارز و انقلابی به سپاه رفته و آن را با فرمان امام راحل تشکیل دادند؛ سپاه یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی است که توانسته تفکر انقلاب را در بین نیروهای مسلح فراگیر کرده و امروز هم مردم اعتقاد دارند اگر سپاه نبود انقلاب نبود.


هاشمی ادامه داد: گروهی دیگر از دانشجویان انقلابی نیز با هدف محرومیت زدایی و با فرمان امام جهاد سازندگی را تشکیل دادند و کارهای خوبی در زمینه آبادسازی مناطق محروم به ویژه روستاها انجام داده و در کمتر از 3 سال مشکل جاده، آب آشامیدنی و برق بسیاری از روستاها را حل کردند.


وزیر بهداشت با بیان این‌که جهاد سازندگی در کنار سپاه وارد کارگزار جنگ و عرصه دفاع مقدس شد و مهندسی جنگ را بر عهده گرفت، افزود: جهاد از زدن خاکریز تا ساخت جاده و احداث پل را در دستور کار داشت. جهاد در دو سنگر خدمت به محرومین و جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمد اما متاسفانه بعد از جنگ، فکر کردند دیگر نیازی به جهاد نیست و آن را در وزارت کشاورزی تلفیق کردند.


وی تصریح کرد: معتقدم سپاه برای حاکم کردن تفکر انقلاب در بین نیروهای مسلح موفق بوده اما جهاد سازندگی نتوانست تفکر انقلابی را در بدنه دولت حاکم کند. نتوانسته ایم تحول لازم در بخش اداری کشور را حاکم کنیم. امروز هم مهم ترین مشکل ما در دولت حاکم نشدن روحیه انقلابی است.


هاشمی ادامه داد: تقریبا در حال ناامید شدن از تحول در نظام اداری هستیم، مگر اینکه در تصمیم گیری ها از کسانی استفاده شود که دغدغه مردم و انقلاب را داشته باشند. اگر اجازه می داندند جهادسازندگی به فعالیت خود ادامه دهد؛ امروز شرایط بهتری داشتیم و آرمانهای انقلاب و امام راحل بهتر محقق می شد.


وزیر بهداشت بدون دربایستی در حضور خانواده‌های شهدا می گویم که وحدت و همدلی متأسفانه کمرنگ شده. از وحدت حرف می زنیم اما عملکردمان برعکس است. می گوییم شیفته خدمت هستیم اما بعضی هایمان تشنه قدرت هم هستیم. امروز نیازمند حرکت انقلابی هستیم که خمیرمایه آن اخلاص است.


وی روحیه جهادی رزمندگان دوران دفاع مقدس را الگویی برای همگان دانست و گفت: راه شهدا و سنگرسازان بی سنگر چیزی جز تلاش شبانه روزی، خدمت بی منت به مردم، پیشرفت کشور و توجه به فرهنگ و اخلاق نیست، ما برای مادیات انقلاب و جهاد نکردیم. حتی فلسفه بعثت نبی اکرم نیز فرهنگ و اخلاق اسلامی بوده است.


قاضی زاده هاشمی افزود: هر کس در هر جایی که هست، چه رئیس جمهور، چه وزیر و چه وکیل، با اخلاص و نیت خدمت به مردم برای ارتقای اخلاق در جامعه و رفع محرومیت تلاش کند. نمی توانیم مردم فقیری داشته باشیم و در عین حال بگوییم می توانیم دین را اجرا کنیم. رفاه و آسایش مردم یکی از اهداف انقلاب است.


وزیر بهداشت در پایان با تأکید بر این‌که هر کس با هر تابلویی در مسیر ناامیدکردن مردم و از بین بردن وحدت حرکت کند در مقابل نظام ایستاده است، تصریح کرد: متاسفم که برخی نهادهای انقلاب که به نام خدمت به محرومین تشکیل شده اند از ماهیت خود فاصله گرفته و تبدیل به بنگاه های اقتصادی بزرگی شده اند./202/935/ب1

ارسال نظرات